Vakok és Gyengénlátók Közép-Magyarországi Regionális Egyesülete

Négy nap Soltvadkerten a VGYKE jóvoltából

2017. szeptember 3.
soltvadkerti szállás

Augusztus 7- én a keletiben várakoztunk a vonatunkra, ami 40 perc késéssel, természetesen kevesebb kocsikkal érkezett meg. Mégis jó kedvvel, mindenkinek ülőhelyet találva, indultunk neki a nagy kalandnak. A szervezőknek köszönhetően, kényelmesen, kevesebb csomaggal utazhatunk a célállomás felé. Megérkezvén már vártak ránk a kis buszok, amikkel a táborba szállítottak bennünket. A szobák kiosztását, a további programok ismertetését, szintén a szervezőt, /aki egyébként, mindvégig a helyzet magaslatán volt/ Czagány Izabellát dicséri. Az első nap a szobáink elfoglalása után, a tábor minden szegletének, zugának felfedezésébe kezdtünk.

A kép forrása: Puchnyák István készítette

Vacsora előtt, a legnagyobb teraszon ismerkedtünk azokkal a velünk táborozókkal, kikhez, addig még nem volt szerencsénk.

Minden étkezéshez, megszólalt az Irigy Hónaljmirigy „Nesze neked egy csirkés” című daluk a hangosbemondón. Így énekelve masíroztunk az ebédlő felé. A nyaralás végére már kívülről fújtuk a refrént. Másnap reggeli után kis csapatunk elindult a strand felfedezésére. A felfedezés olyan sikeres volt, hogy le is pakoltuk cuccainkat, és a bátrabbak a tóba vetették magukat. Két napon keresztül sokan csak a strandolásnak hódoltak, míg mások bejárták a környéket.

Egyik nap még lovas kocsikáztunk is, így ismertük meg Soltvadkert nevezetességeit és borászati különlegességeit.

Lovaskocsi lovakkal

A kép forrása: Puchnyák István készítette

A kocsizást félbe szakítva egy kis cukrászdában fagylaltozással töltöttünk el egy kis időt. A nyaraláson sokat beszélgettünk, és így jobban megismertük egymást, megtudtuk ki mit csinál. Mindenki elmondta honnan jött és mi a munkája, hobbija. Közelebb is kerültünk egymáshoz, ami abból is kiderült, hogy minden látássérült azonnal segített, ha valaki rászorult. A felnőttek között a három kis lurkó is nagyon élvezte a nyaralást. Ők is fent lehettek sötétedésig, és ehettek a finom bográcsos babgulyásból. Az ellátás kitűnő volt, a gyerekek a szakács elrablását fontolgatták. Mindenhova mindenki eljutott, a segítők jóvoltából.

Köszönet Edinának, Robinak, és Izának, a problémamentes, nyugalmas, fantasztikus pár nap kikapcsolódásért, valamint a VGYKE-nek ezért a csodálatos lehetőségért!