Hírek

Kispesti lámpás klub az Állatkertben

Engem csak a majom érdekel… ahogy a dalban van, de minket a többi állat is érdekelt, és egy kellemes napot töltöttünk az Állatkertben. Ez a program nem jöhetett volna létre…

Klub – A nyár legmelegebb napja

Jó hangulatban telt el, a családias augusztus havi klubdélutánunk. Meghívott előadónk Bencsikné Mayer Mónika, meglepetés  vendéget hozott magával. Fiát, Dávidot, aki elhozta néhány kerámia alkotását, hogy megcsodálhassuk. Mónika elmondta. A…

Augusztusi Klubnap Rákosmentén

A VGYKE rákosmenti lámpásai klubnapot tartottak augusztus 6-án, a Rákoshegyi Közösségi Házban. Erre az alkalomra a velük helyen működő „Reménysugár klub” vezetőjét hívták meg, hogy mutassa be a szintén sorstársi…

Augusztusban a XVIII. kerületi kézmáves sörfesztiválon jártunk.

A remek zene, a híres előadók, együttesek, street food különlegességek, a hideg sör, és a baráti társaságban töltött idő, mind hozzájárult, hogy jól érezzük magunkat.

Egyik kutya. másik eb. Vakvezető kutyák a XVIII. kerületi klubnapon

Vendégünk Farkas Darinka a Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola kiképzője volt, akitől nagyon sok hasznos információt tudhattunk meg, a vakvezető kutyákról.

Bográcsozás a megújult Vakok kertjében

A zuglói lámpás klub 2019. július 30-án a megújult Vakok kertjében tartotta meg a havi klubprogramját. Az árnyas fák és a szépen kialakított kert adta az ötletet, hogy ne csak…

VGYKE Közösséglámpásai a VI. és VII. kerületi lámpásklubja

Programunkat a Rocky Monday Egyesületnél tartottuk meg. Fellépők között Jánoki Márió előadóművész, Landini együttes, Roll Dance tánccsoport szerepelt. Tagjainkkal a jó zene hallatára táncra is perdültünk. A kulturális programjaink után…

Szentendrén, múzeumban jártunk.

Az Újpesti Lámpások Retro Design Centerben jártak! Július 25-e retro napként íródott be a kirándulások történetébe. Reggel 9 órákkor indultunk  a Hermina útról a VGYKE kisbuszával a szentendrei Retro Design…

autóbuszos kirándulást szerveztünk.

Reméljük, hogy sikerült klubtagjainknak egy élményekkel teli napot szerezni, és jövőre ismét szívesen tartanak velünk újabb kalandokra! Kirándulásunk nem jöhetett volna létre a XIX. kerületi önkormányzat segítsége nélkül. Kispest Önkormányzata…

tabajdi Buszos Kirándulás

A VGYKE lámpásai 2019. július 24-én egész napos buszos kirándulást szerveztek Tabajdra és Székesfehérvárra. Tabajdon a Mezítlábas parkban lehetőségük volt cipő nélkül élvezni 21 féle járófelületet, amelyet mesterségesen alakítottak ki.…

Kirándulás Székesfehérvárra.

Székesfehérvárra kirándultak, az Újpesti látássérültek! Július 24-én csatlakoztunk, a kispesti látássérült klubbal, egy fantasztikus kirándulásra. Délelőtt érkeztünk Tabajdra, a mezítlábas parkba. Tulajdonképpen, nem is park, hanem egy kiserdő, amely egy…

Séta Kőbányán

2019. július 22-én délután a kőbányai klub egy kellemes sétát tett Kőbányán. Először a X. kerület legújabb zöld szigetét, a Kápolna utca – Kőrösi Csoma Sándor út kereszteződésénél lévő részt…

Rubik kocka workshop

Július 22-én a XIII. és XVI. kerületi klub tagjai egy Rubik-kocka tanfolyam első alkalmán vehettek részt. a Klubon speciális, tapintható kockákon gyakorolhatták a tagok a bűvös-kocka kirakásának trükkjeit. Az oktató…

Tapintható kép kiállításon voltunk.

Tapintható kép kiállításra mentünk látássérültekkel a Wer Deco Galériába. Az alkotók tapintható formában adták át nekünk a képek üzenetét. Mi ujjainkkal érezhettük a formákat és az íveket. A legtöbb alkotásban…

Happy Birthday Kispesti Lámpás Klub!

Július 18-i klubnapunkon szülinapot ünnepeltünk. Rohan az idő… Már 4 éve tartjuk klubnapjainkat a Táncsics utcai családsegítőben, és azt kívántuk, hogy még sokáig így legyen!

Látogatás az MTVA-ban

június 17-én a zuglói klub tagjai egy rádió- és televíziótörténeti kiállítóhelyen, az MTVA Látogató központjában jártak. Kíváncsian és izgatottan érkeztünk meg a közmédia gyártóbázisára, ahol Steinczinger Katalin, közművelődési asszisztens egy…

Hogyan kommunikálnak a siketvakok?

Júniusi klubnapunkon  érdekes témát boncolgattunk. Mindenki találkozott már látássérült és hallássérült emberrel, de kevesen halottak olyanról, hogy valakinél mind a két állapot egyszerre van jelen. Pedig sajnos egyre több embernél…

Gránit-kiállításon jártunk a Nagy Balogh János Kiállítóteremben

Ipar, forma, háztartás. A “kispesti Gránit gyár” konyhai készletei és reklámárui 1924-1948 A Kispesti Helytörténeti Gyűjtemény kiállítását tekintettük meg klubtagjainkkal a Nagy Balogh János Kiállítóteremben.

A Velencei-tónál jártunk

Július 10-én a Gödöllői klubhoz csatlakozva egy buszos kiránduláson vehettek részt a XIII. és XVI. kerületi klub tagjai. Az első megálló a dinnyési várkert volt, ahol megcsodálhattuk az érdekes vármaketteket.…

Ha végre itt a nyár!

Júliusi klubnapunkon szerencsére kellemes idő volt, így tagjaink is örömmel jöttek el a Zuglói Civil Házba 2019. július 10-én. A nyár örömeiről és ürömeiről beszélgettünk. Ki milyen meleget szeret és…

Klubnap Kőbányán

Júliusi klubnapunkat 2019. július 8-án, hétfőn tartottuk meg a Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központban. Klubnapunk alkalmával a nyaralásról, nyaralástervezésről, akadálymentes szállásokról és egyéb fogyatékkal élőknek szóló lehetőségekről beszélgettünk. Megosztottuk…

Érzékenyítés Református gyerektáborban.

Érzékenyítést tartottunk Jászberényben a református nyári táborban 6 osztály, 137 gyerek részvételével. Általános iskolások és közép iskolások vettek részt a foglalkozáson. Beszéltünk nekik a látássérültekről.  Elmondtuk hogyan élnek ők, milyen…

Városligetben járt a VI. és VII. kerületi lámpás klub

Programunkat a megújult Vakok kertjében tartottuk. Körbe sétáltunk a kertben. Az árnyas padokon ülve megbeszéltük a második féléves programunkat. A közelben beültünk egy kerthelységbe és jeges limonádé mellett, tovább beszélgettünk.…

Kalányos József gyógymasszőrünk

Gyógymasszőrünk: Kalányos József

Nyári klubnap Újpesten!

Jó társaságban, és kellemes, hűvös teremben töltöttük, a délutánt. Bemutattam új kolléganőmet, Murgács Jánosné Annamarit, akivel már ketten vidítjuk fel az Újpesti látássérülteket, különböző programokkal. Meglepetés vendégünk is volt Mészáros…

Július havi Lámpás Klub Rákosmentén

A VGYKE rákosmenti lámpásai klubot tartottak július 2-án, ezúttal a rákosligeti Katolikus Körben. Erre az alkalomra meghívták Fehérné Kugler Andreát a kerületi Holdsugár Gondozási Központ vezetőjét, aki röviden bemutatta a…

Beckné Kovács Henrietta gyógymasszőzünk

A VGYKE gyógymasszőze: Beckné Kovács Henrietta

A VGYKE gyógymasszőzének, Beckné Kovács Henriettának hitvallása

Szent László Napok Kőbányán.

2019-ben a Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ a Kőbányai Önkormányzat megbízásából 7. alkalommal rendezete meg Kőbánya legnagyobb ünnepét, a Szent László Napokat. Az idei Szent László Napokon a VGYKE…

László Gábor gyógymasszőrünk

Gyógymasszőrünk: László Gábor

Roma fesztivál

Június végén a ferencvárosi lámpásklub tagjai az FMK és a ferencvárosi önkormányzat rendezésében immár másodszor vettek részt a Roma Fesztíválon.

Megtartottuk havi klubnapunkat

Júniusi klubnap az Infoalappal a 18. kerületben 2019 június 26.-án megtartottuk havi klubnapunkat a Kondor Béla Közösségi Házban, melyre vendégül hívtuk Molnár Ákost, az Informatika a Látássérültekért Alapítvány munkatársát. Ákos…

Kirándulás az állatkertbe.

2019 június 25-én a VGYKE rákosmenti lámpásainak csapata az Állatkertbe látogatott. A csapat menet közben megcsodálta a zsiráfokat, majmokat, tengerimalacokat, púpos tevéket, majd „átlibbentek” egy frissítő párakapun. Az állatsimogató bejáratánál…

A vizuális kultúra mindenkié

A VGYKE 2019. június 25-én tartotta a vizuális kultúra mindenkié sajtónyílvános záróeseményét. Erre a programra a Fővárosi Nagycirkusz különtermében került sor, ahol vendégeink voltak azok a partnereink, akik segítették ennek…

Egészségnap volt a kispesti klubon

Júniusi klubnapunkra látogatott Págány Noémi, aki megismertette velünk a VGYKE gyógymasszázs-szolgáltatásait. A Láthatár bolt is vendégünk volt, és vásárlással egybekötött bemutatót tartott.

Kirándulás Budakalászra.

Séta, a gyógynövények között, az Újpesti látássérültekkel!   A Budakalászi Gyógynövénykutató Intézetbe korán délelőtt érkeztünk. Már várta kis csapatunkat, szakvezetőnk, aki végig kísért bennünket a gyönyörű, botanikus kertben. Elmondta, hogy…

Klubnap – Masszázs

Klubnapunkon a VGYKE munkatársa Págány Noémi volt a vendégünk          , aki bemutatta a VGYKE gyógy- és nyirokmasszázs szolgáltatásait, a helyszíneket, ahol látássérült masszőrjeink dolgoznak. 12 fő

Látogatás az MTVA-ban

Egy rádió- és televíziótörténeti kiállítóhelyen, az MTVA Látogató központjában jártunk, ahol egy közel fél kilométer hosszú, interaktív túrán vettünk részt. A 2 órás túránk során megnéztünk egy rövid filmet a…

Audionarrált előadáson voltunk az Operett színházban

Óbudai látássérültekkel megnéztük az Operett Színházban                        „István a Király” című rock-operát audionarrált előadásban. Történelmi esemény, de családi viszályt is magába foglalt. Szörényi Levente zenéjével és Bródy János dalszövegével a történelmi…

A klubnapon élménybeszámolókat hallottunk.

Klubnapunkon nagyon aktuális témája volt beszélgetésünknek. A NYÁR! Ilyenkor a természet számtalan csodájával vár minket. Tervezgettük hová szeretnénk kirándulni együtt a klubtagokkal. Ketten is voltak közöttünk, akik friss úti élmény…

Görgey kiállítás a Nemzeti Múzeumban

2019 június 12-én külsős programként a Nemzeti Múzeumba látogattunk el megnézni a Görgey Artúrról szóló kiállítást. Ki is volt ő valójában? Áruló vagy nemzeti hős? Mit gondoltak róla régen és…

Klubnap Kőbányán

Júniusi klubnapunkat 2019. június 11-én, kedden 15 órai kezdettel tartottuk meg ezúttal a Kőrösi Csoma Sándor Kőbányai Kulturális Központ helyett a kőbányai Mély-tó partján. Kihelyezett klubnapunk alkalmával egy kellemes sétát…

„Szemszög” A látássérültek világa színekben Fotókiállítás

„Szemszög” A látássérültek világa színekben címmel nyílt meg fotókiállításunk 2019. június 10-21-ig, melyet a Városház Galériában tekinthettek meg a látogatók. (Budapest Főváros XVIII. kerület Pestszentlőrinc-Pestszentimrei Polgármesteri Hivatal, 1181 Budapest, Üllői…

Terézváros és az Erzsébetváros lámpásklub az Operett színházban.

Programunk CAROUSEL – LILIOM című előadását tekintettük meg az Operett színházban. Molnár Ferenc Liliom című művéből készült musicaljét. Az előadás a különleges vizuális megoldásokon túl narrációval is kísért volt. A…

Érzékenyítés a Bosch-ban

Különleges és nem mindennapi helyszínen járt a VGYKE érzékenyítő csapata, a Gyömrői úton a BOSCH vállalatcsoport székhelyén. A BOSCH szlogene így szól: Életre tervezve. Ebben abszolút egyetértünk. A képen: A…

Élő könyvek a Kőbányai Könyvtárban

Az FSZEK Kőbányai Könyvtárában ÉLŐ KÖNYVTÁR – NÉZZ A BORÍTÓ MÖGÉ! címmel egy különleges program került megrendezésre. A helyszín átváltozott Élő Könyvtárrá, ahol olyan embereket lehetett kikölcsönözni, akik valamiért nehéz…

Feri Feszt

Az asztalnál meglehetett ismerkedni a vakok írásával és szemtakaróval kilehetett próbálni a különböző játékokat.  A vakvezető kutyáról kvíz kérdéseken keresztül lehetet hasznos információkat megtudni.

Júniusi Klubnap Újpesten!

Kellemesen hűvös teremben hallgattuk Koós Andi előadását, a brailleről, és más érdekességekről a braille tanulásával kapcsolatban. Sok újdonságot mondott el nekünk arról, hogy a német, és osztrák látássérültek, a haladó…

Júniusi Klubnap Rákosmentén

Tagjaink gyakran fordulnak hozzánk informatikával kapcsolatos kérdésekkel, ezért újra meghívtuk Molnár Ákost, az Informatika a Látássérültekért Alapítvány képviselőjét. Ákos ezt örömmel fogadta, és eljött a klubnapunkra, amelyet június 4-én tartottunk…

A Kispesti Városünnepen érzékenyítettünk

A rendezvényen a VGYKE csapata is jelen volt. Mi, Kispest Lámpásai kollégáinkkal vasárnap kint voltunk a Templom téren, és érzékenyítettünk. Különböző szimulációs szemüvegeket, párosító eszközöket, vak sakkot, vak dominót, beszélő…

Klubtagjainkkal mi is megünnepeltük az évfordulót, és eltöltöttünk egy kellemes délutánt a Templom téren.

júniusi lámpás klub

A júniusi lámpás klub témája: milyen egy jó közösség, s hogyan lehet minél hatékonyabbnak lenni annak érdekében, hogy a körülöttünk lévő embereket közösséggé kovácsoljuk. Milyen programokat lehetne szervezni annak érdekében,…

Családi nap a Piroska Óvodában

A rákosmenti Piroska óvoda június elsején családi napot tartott, amelyen mi, Rákosmente lámpásai is részt vettünk. A rendezvényt a támogató önkormányzat képviseletében Fohsz Tivadar alpolgármester nyitotta meg, aki az ilyen…

Júniusi Lámpás Klub

Klubnap a masszázzsal, és a Láthatár bolttal

Goldberger Textilmúzeumban jártunk.

Óbudai klubtagokkal elmentünk a Textilmúzeumba. Tárlatvezetőnk Tamás István segítségével betekintést nyertünk a Textilgyár 200 éves múltjába. Hallottunk arról, hogy a kékfestő ruha gyártása miként kezdődött, és hogyan valósult meg. Régen…

Amit a vakvezető kutyákról tudni kell.

Május 27-én klubunkba Széles Attilánét, Pankát hívtuk el vakvezető kutyusával. Panka nagyon érdekes előadást tartott nekünk a kutyakiképzés menetéről, és arról, hogy milyen is az élet egy segítő kutyával. Személyes…

Családi napon jártunk

május 23-án a XIII. kerületi Önkormányzat Prevenciós Központja által szervezett Családi napon vettünk részt, ahol standot állítottunk. Különböző érzékenyítő játékokkal készültünk, ezzel bevonva kicsiket és nagyokat a látássérültek életébe, megmutatva…

Csokoládé élménytúra.

A Kossuth téri Szamos Café felső szintjén található Szamos Csokoládé Múzeum hat termen keresztül mutatja be a kakaó és a csokoládé történetét, a forró csokoládé fogyasztásának kultúráját, az édességek tárolásának…

Májusi Klub

Programunk. Az őskeresztény gyülekezet és az első szeretet elhagyása (Jel 2,1-7) Értsük meg együtt a Jelenések könyvét! 12 fő. Sokféle legenda veszi körbe Jelenések könyvét. Az előadás célja volt, hogy…